1. Projekt dotyczy uczniów klas: Ia, Ib, IIIa, IIIb i jest do realizowania w grupach 3-5 osobowych
2. Termin prezentacji: luty 2017 roku
3. Forma prezentacji: występ w szkole
4. Etapy przygotowania prezentacji:
Skompletowanie grupy projektowej
Wybranie fragmentu powieści spośród podanych ( min. 4 strony):
- Ślubowanie Zbyszka ( rozdz. 2, tom 1)
- Rozmowa Maćka i Zbyszka z Powałą (rozdz. 4, tom 1)
- Oskarżenie Zbyszka przez Lichtensteina (rozdz. 5, tom 1)
- Rozmowa Maćka ze Zbyszkiem w więzieniu (rozdz. 6, tom 1)
- Egzekucja Zbyszka (rozdz. 6, tom 1)
- Zbyszko w Zgorzelicach (rozdz. 11, tom 1)
- Zbyszko z Jagienką na polowaniu na bobry (rozdz. 14, tom 1)
- Spotkanie z Sanderusem (rozdz. 19, tom 1)
- Ślub Zbyszka i Danusi (rozdz. 26, tom 1)
- Odkopanie spod śniegu Juranda (rozdz. 27, tom 1)
- Jurand w Szczytnie (rozdz. 1, tom 2)
- Rozpoznanie okaleczonego Juranda (rozdz. 11, tom 2)
- W Spychowie (rozdz.12, tom 2)
- Rozmowa Jagienki z Jurandem (rozdz. 14, tom 2)
- Informacje Sanderusa o Danusi (rozdz. 21, tom 2)
- Zygfryd przed Jurandem (rozdz. 25, tom 2)
- Śmierć Danusi 9rozdz. 27, tom 2)
Przydzielenie ról członkom grupy z uwzględnieniem roli narratora
Przygotowanie pięknego czytania przydzielonego tekstu z odpowiednią interpretacją
Przygotowanie kostiumów i rekwizytów
Przygotowanie scenki ilustrującej czytany tekst
5. Na każdym etapie realizowanego projektu uczniowie zobowiązani są konsultować się z p. J. Luberą lub p. E. Łuszczak, aby pytać o to, czego nie wiedzą lub prosić o pomoc, jeśli czegoś nie potrafią
6. Projekt będzie oceniany według następujących kryteriów:
Bezbłędne czytanie tekstu z odpowiednią interpretacją ( 0 – 6 p.)
Interesujący pomysł inscenizacyjny ( 0 – 6 p.)
Kreatywność w doborze kostiumów i rekwizytów (0 – 6 p.)
18 – 17 punktów – ocena celująca
16 – 15 punktów – ocena bardzo dobra
14 – 13 punktów – ocena dobra
12 – 9 punktów – ocena dostateczna
8 – 5 punktów – ocena dopuszczająca