ul. Rozwadowska 10
37 - 464 Stalowa Wola
tel. (15) 842 04 29
e-mail: psp9.stwola@poczta.onet.pl

Innowacje pedagogiczne

 Szkoła podstawowa


Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Beaty Kudelskiej „ Edukacja czytelniczo – medialna w edukacji wczesnoszkolnej ”  jest realizowana w klasach I – III w latach 2015 – 2018.

 

W ramach zajęć innowacji czytelniczo – medialnej klasa III a z wych. B. Kudelską, w dniu 12 października wzięła udział w lekcji bibliotecznej „Biblioteki w naszym środowisku” zorganizowanej przez Miejską Bibliotekę Publiczną Filię nr 3. Uczniowie dowiedzieli się jak należy gromadzić własny księgozbiór i zakładać domową bibliotekę oraz jakie inne biblioteki funkcjonują w naszym środowisku. Pozostałą część zajęć dzieci spędziły na zabawie z okazji urodziny Kubusia Puchatka. Rozwiązywały zagadki, krzyżówki, rebusy, kosztowały miodu, wykazywały się zręcznością w różnych zabawach.

5 października 2017 r. uczniowie klasy III a uczestniczyli w zajęciach innowacji czytelniczo – medialnej  w szkolnej bibliotece. Uczniowie wysłuchali głośno czytanej bajki R. Cebuli ” Porządek i Bałagan ” z serii  „Bajkoterapia czyli bajki pomagajki dla dużych i małych „.  Następnie dzieci dzieliły się własnymi doświadczeniami związanymi z porządkiem i bałaganem w ich otoczeniu. Na zakończenie zajęć rozwiązywały rebusy i zagadki  – tytuły książek.

 

28 września klasa III a z wychowawczynią B. Kudelską uczestniczyła w zajęciach innowacji czytelniczo – medialnej. Było to spotkanie z ciekawą książką w ramach Tygodnia Głośnego Czytania. Pani bibliotekarka przeczytała  uczniom opowieść „Noc duchów” z literatury skandynawskiej, która była okazją do dyskusji – czy dzieci mogą oglądać filmy dla dorosłych i jakie wynikają z tego konsekwencje. Niestety, okazało się, że większość dzieci ogląda programy, które nie są przeznaczona dla ich wieku.

W drugiej części zajęć uczniowie mogli wybrać sobie książkę, którą pożyczyli do samodzielnego czytania w domu.

 

W środę 7 czerwca 2017r. klasa IIa z wychowawczynią Beatą Kudelską  odwiedziła  Filię nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rozwadowie  z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Głośnego Czytania Dzieciom. Na zajęcia przyleciała na miotle  Baba Jaga, która czytała dzieciom bajkę ” Franklin i książka z biblioteki „.  Baba Jaga była bardzo miła dla dzieci, częstowała drugoklasistów lodami prosto ze swojej chatki. Uczniowie z uwagą wysłuchali drugiej bajki ” O dzieciach, które kochają książki ” – czytanej przez panią bibliotekarkę, pokolorowali ilustracje i wypożyczyli książki do czytania w domu.

 

Z okazji Dnia Mamy i Dnia Taty uczniowie z klasy II a  wraz w wychowawczynią Beatą Kudelską uczcili ten dzień klasową uroczystością  . Dzieci przygotowały dla rodziców własnoręcznie zrobione upominki: kwiatki, laurki i obrazki, recytowały wiersze, śpiewały piosenki. Po występach i życzeniach rodzice wraz z dziećmi uczestniczyli w zabawach
 i konkursach oraz wspólnym poczęstunku.  

1 czerwca z okazji Dnia Dziecka rodzice uczniów klasy IIa zorganizowali ognisko klasowe . Chłopcy większość czasu spędzili na rozgrywkach w piłkę nożną, dziewczynki natomiast korzystały z  siłowni  terenowej, gier zręcznościowych : billi , siatkówki na piasku, przeciąganiu liny, zabaw ze skakanką , hula- hopem , zabaw w piasku i gier planszowych .  Dzieci  wraz  z rodzicami  bardzo miło spędzili  czas na świeżym powietrzu.  Wszyscy będą wspominać to czwartkowe popołudnie.

10 maja klasa II a  uczestniczyła w zajęciach z okazji Tygodnia Bibliotek.  Podczas zajęć odbyło się uroczyste pasowanie na czytelnika oraz rozstrzygnięty został konkurs ” Czytanie nie boli”. Wszyscy uczniowie złożyli uroczyste przyrzeczenie i dostali pamiątkowe dyplomy.  Dzieci, które brały udział w konkursie czytelniczym dostały dyplomy, książki i nagrody.   Na zajęciach literackich odgadywały zgadywanki oraz  plątaninki.  Na zakończenie wypożyczyły książki i jak zawsze zostały obdarowane słodyczami.

 

W środę 25 kwietnia uczniowie klasy II a czytelniczo – medialnej wraz z wychowawczynią Beatą Kudelską uczestniczyli w zajęciach „Sieciakowe zasady”.  Po krótkiej pogadance i wysłuchaniu fragmentów książki „Bezpieczny komputer?” Piotra Haraszewskiego dzieci zapisały  zasady bezpieczeństwa i  obiecały je  przestrzegać podczas korzystania z Internetu.
Na zakończenie zajęć dzieci wypożyczyły książeczki do samodzielnego czytania w domu.

W środę 5 kwietnia, klasa IIa na zajęciach z innowacji czytelniczo – medialnej  obchodziła Dzień Książki dla Dzieci. Dzień 2 IV ustanowiono na pamiątkę urodzin H. Ch. Andersena. Zajęcia rozpoczęły się od głośnego czytania jednej z baśni Andersena – historii „Złego księcia”, którego zgubiła pycha. Następnie uczniowie rozwiązywali świąteczne i wiosenne łamigłówki oraz farbami  wykonali wiosenne kwitnące drzewa.

W środę 29 marca, na zajęciach z innowacji czytelniczo – medialnej uczniowie klasy IIa uczestniczyli w lekcji bibliotecznej „Budowa książki”. Dzieci dowiedziały się dlaczego książki na półkach w bibliotece stoją grzbietami na zewnątrz. Poznały też elementy karty tytułowej oraz dowiedziały się, co to kapitałka, wyklejka, obwoluta i trzon książki.

W drugiej części zajęć uczniowie IIa ozdobili jajka wielkanocne barwionym ryżem. Wypożyczyli książki do samodzielnego czytania i jak zwykle zostali obdarowani cukierkami.

23 marca uczniowie klasy II a uczestniczyli w lekcji bibliotecznej w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia nr 3 w Stalowej Woli. Dzieci słuchały lektury „Brzydkie kaczątko” czytanej przez panią bibliotekarkę, wspólnie układały plan wydarzeń, omawiały charakterystykę postaci oraz rozwiązywały zadania związane z lekturą. Każdy uczeń miał możliwość wykazania się wiedzą, a za każdą dobrą odpowiedź był nagrodzony słodyczami. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały ilustracje do lektury.

 

W środę 22 marca uczniowie klasy II a  podczas zajęć  innowacji czytelniczo – medialnej zwiedzali wystawę „Świat motyli” w muzeum Regionalnym w Stalowej Woli. Uczniowie zapoznali się z różnorodnością świata natury występującą na naszej planecie, niezwykłymi gatunkami  motyli, ptaków i zwierząt żyjących na odległych kontynentach oraz ssaków zamieszkujących dawną Puszczę Sandomierską.  Podziwiali także żywe okazy egzotycznych motyli. Następnie uczestniczyli w warsztatach plastycznych na których wykonywali motyle z papierowych  serwetek.

Uczniowie klasy II a o profilu czytelniczo – medialnym 8 marca uczestniczyli w zajęciach literacko-plastycznych w Filii nr 3. Tematem zajęć był kosmos w formie zabawy. Uczniowie rozwiązywali labirynty, skojarzeniówki, kosmiczne zadania matematyczne oraz jak zwykle słuchali głośnego czytania, poznali historię  „Franklin i statek kosmiczny”. Dzieci podzielone na grupy zbudowały rakietę kosmiczną z wykorzystaniem figur geometrycznych oraz „ufoludka” z kartoników po soczku.

W czwartek 23 lutego uczniowie klasy II a  z wychowawczynią B. Kudelską uczestniczyli w lekcji muzealnej i warsztatach plastycznych w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli. Podczas lekcji muzealnej uczniowie zwiedzali wystawę  „Piotr Michałowski – 1800-1855 niezależny, bezinteresowny, wolny”. Pani przewodniczka  przedstawiła w ciekawy sposób życiorys malarza i opowiedziała  o jego dziełach.  Dzieci z zainteresowaniem słuchały i podziwiały obrazy , które przedstawiały portrety i konie .Na zajęciach plastycznych mali artyści  uczyli się jak mieszać,  rozjaśniać i przyciemnać podstawową barwę, a następnie  wypełniali plasteliną kontur konia. Pięknie wykonane prace można podziwiać w sali klasy II a.

22 lutego klasa II a w czasie zajęć innowacji czytelniczo – medialnej odwiedziła Filię 3  Biblioteki Miejskiej w Stalowej Woli. Tematem zajęć były żyjące na Ziemi przeszło 300 milionów lat temu dinozaury. Uczniowie uczyli się wyszukiwania informacji w książkach. Każde dziecko dostało  inną ilustrację dinozaura i musiało odnaleźć jego nazwę w dostępnych encyklopediach, czasopismach i innych książkach dla dzieci. Uczniowie w formie łamigłówek i zadań dowiedzieli  się o pierwszych kręgowcach, skąd wzięła się nazwa „dinozaur” oraz ile było gatunków tych zwierząt. Wszyscy uczestnicy zajęć wykonali prace plastyczne – „cienie dinozaurów”. Wystawa  prac plastycznych znajduje się w holu biblioteki.

8 lutego 2017 r. uczniowie klasy II a na zajęciach z innowacji czytelniczo medialnej dowiedzieli się jak wygląda droga książki od pisarza do czytelnika. Dowiedzieli się  kim jest i czym zajmuje się: pisarz, wydawca, redaktor , grafik, ilustrator, łamacz,  drukarz, introligator, księgarz, bibliotekarz i czytelnik. Uczniowie określali zadania jakie, w procesie powstawania książki, pełni pisarz, wydawca, redaktor, grafik, ilustrator, drukarnia, introligatornia, aż do czasu jej dostarczenia do księgarni.

1 lutego 2017 r klasa II a w ramach  innowacji czytelniczo – medialnej uczestniczyła w zajęciach czytelniczych w bibliotece szkolnej. Pani bibliotekarka Agnieszka Słapczyńska – Stefaniak czytała mało znane baśnie H. Ch. Andersena . Po wysłuchaniu baśni uczniowie odpowiadali na pytania – zagadki i wykonali ilustrację do wybranej baśni.

W środę  21 grudnia klasa II a  była na zajęciach ” Pieczenie i ozdabiane pierniczków świątecznych ” w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli. Uczniowie pod nadzorem pań prowadzących zajęcia zrobili ciasto na pierniki. Samodzielnie je rozwałkowali i wykrawali foremkami  ciastka, a po upieczeniu dekorowali pierniczki. Zadowoleni i dumni z wytworów swojej pracy z talerzykiem pierników wrócili do szkoły.

 

 

14 XII klasy IIa i IIc odwiedziły Miejską Bibliotekę Publiczną Filia nr 3. Powodem odwiedzin był udział w konkursie świąteczno-mikołajkowym. Był to konkurs klasowy, gdzie rywalizowały ze sobą klasa IIa i IIc. Dzieci zmagały się w następujących konkurencjach:

– odpowiedzi na pytania dotyczące świąt (pytania były zawieszone na choince w postaci bombek),

– uzupełnianie tekstu z lukami o tematyce świątecznej,

– rozpoznawanie tytułu kolędy po wysłuchaniu jej fragmentu,

– dekorowanie choinki z piernika,

– kalambury świąteczne.

Obie drużyny walczyły ze sobą bardzo zaciekle, wiedza na temat świąt obu drużyn była bardzo bogata i dlatego wynik rywalizacji był remisowy. Na zakończenie każdy otrzymał cukierki oraz kalendarze ze słodkimi niespodziankami. Bawiliśmy się bardzo wspaniale i dzięki tej wizycie w bibliotece poczuliśmy, że już niedługo święta.

 

 

7 grudnia, uczniowie klasy II a uczestniczyli w zajęciach związanych z tradycjami mikołajkowymi w literaturze dla dzieci. Wykonali także świąteczne dekoracje dla biblioteki. Były to: kolorowa bombka z bibuły, patchworkowy but oraz piankowe choineczki. Za piękne prace dzieci otrzymały mikołajkowe słodycze.

Jak zawsze, wypożyczyły też książki, tym razem głównie o tematyce mikołajkowej.

 

 

6 grudnia, jak co roku, dzieci z klas edukacji wczesnoszkolnej odwiedził Mikołaj. Wszyscy wyczekiwali go z wielką radością. A potem były prezenty, wierszyki, rymowanki i wiele innych zadań od Mikołaja. Wiele uciechy sprawiło dzieciom rozpakowywanie prezentów oraz ich układanie lub smakowanie. Dziękujemy i zapraszamy Cię, Mikołaju, za rok.

 

 

W środę 30 listopada klasa II a uczestniczyła w andrzejkach w bibliotece szkolnej i świetlicy. Uczniowie wysłuchali o tradycjach i zwyczajach andrzejkowych i sami mogli pobawić się w „przewidywanie przyszłości ” . Kręcili kołem podróży, szukali szczęścia pod kubeczkiem, układali buty, ciągnęli karty i częstowali się ciasteczkiem z wróżbą.  Wszystkim zabawom towarzyszyła radość i wiele śmiechu.

 

W  piątek 25 listopada klasa II a uczestniczyła w zajęciach z okazji Dnia Pluszowego Misia  zorganizowanego w bibliotece szkolnej i świetlicy . Uczniowie poznali historię związaną z powstaniem Dnia Pluszowego Misia oraz uczestniczyli w różnych zabawach i konkursach.

 

23 listopada 2016r klasa II a uczestniczyła w zajęciach innowacji czytelniczo – medialnej  w Miejskiej Bibliotece Publicznej -Filia nr 3. Tematem zajęć była postać misia w literaturze i filmie.
Uczniowie podzieleni na dwie grupy rywalizowali ze sobą w różnych konkurencjach , rozpoznawali misie z literatury i filmu  na obrazkach, maskotkach, wykonywali konkurencje sprawnościowe posługując się „łapką misia „, rozpoznawali smakołyki misia i rysowali misia z zamkniętymi oczami . Ostatnią konkurencją  było wyklejanie wielkiego plakatu  misia kolorowymi kółkami. Za każde poprawnie rozwiązane zadanie każda grupa dostawał miśki żelki, którymi dzieci częstowały się po zakończeniu wszystkich konkurencji. Na zakończenie zajęć uczniowie wypożyczyli bajeczki do samodzielnego czytania w domu.

 

16 listopada, klasa II a w ramach zajęć innowacji czytelniczo – medialnej zapoznała się z  zasadami panującymi w czytelni. Na lekcji bibliotecznej dzieci dowiedziały się kto korzysta z czytelni, co to jest księgozbiór podręczny i czym różni się  czytelnia od wypożyczalni. Uczniowie poznali podstawowe źródła informacji, nauczyli się  jak z nich korzystać. W ramach ćwiczeń dzieci utrwaliły sobie zdobytą wiedzę, samodzielnie korzystały z encyklopedii i słowników.

 

 

 

9 listopada, uczniowie klasy IIa w ramach innowacji czytelniczo – medialnej, wzięli udział w zajęciach poświęconych obchodom 98 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Najpierw wysłuchali wiersza „Kto ty jesteś?” W. Bełzy oraz „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie”, porozmawiali o symbolach narodowych i odśpiewali  hymn narodowy. Następnie wspólnie zastanawiali się, co to znaczy być patriotą i ustalili kodeks postępowania Małego Patrioty. W drugiej części zajęć dzieci rozwiązywały zadania, kolorowały symbole narodowe oraz wykonały flagę Polski różnymi  technikami plastycznymi wykorzystując barwiony ryż oraz nakrętki. Z biało -czerwoną chorągiewką w ręce, powiewającą na wietrze wróciły do szkoły.

 

 

2 listopada 2016 roku klasa IIa uczestniczyła w zajęciach w Fili nr 3  Miejskiej Biblioteki Publicznej  w ramach innowacji czytelniczo medialnej.
Tematem zajęć był ” Dzień spadającego liścia”. Uczniowie wysłuchali kolejnej baśni z serii – ” Baśnie polskie – Siostra siedmiu kruków”,  następnie wykonywali pracę  plastyczną – lampiony ze słoików, na których naklejali jesienne liście.  Na zakończenie zajęć dzieci wypożyczyły nowe książeczki do samodzielnego czytania i ze słodkim podarunkiem wróciły do szkoły.

 

26 października 2016 r. uczniowie z klasy II a przybyli na 90 urodziny Kubusia Puchatka do Filii nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej. Dzieci wysłuchały jednej z przygód Puchatka i  przypomniały sobie historię powstania książki „Kubuś Puchatek” A. A. Milne. Malowały na balonach podobiznę misia, rozwiązywały zagadki, literackie łamigłówki, kolorowanki i uczestniczyły w konkursie wiedzy o Kubusiu Puchatku i jego przyjaciołach . Każdy uczeń otrzymał  od jubilata  urodzinowe słodycze. Tradycyjnie na zakończenie zajęć uczniowie wypożyczyli bajeczki do samodzielnego czytania w domu.

 

 

19 października 2016 r. uczniowie klasy II a w ramach innowacji czytelniczo – medialnej uczestniczyli w zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej – Filia nr 3 w Stalowej Woli. Tematem zajęć była jesień w literaturze. Dzieci wysłuchały wierszy i opowiadania o tematyce jesiennej  oraz  wykonały pracę plastyczną – jesienne drzewko. Na zakończenie zajęć wypożyczyły bajeczki do samodzielnego czytania w domu.

 

W piątek 10 czerwca klasa I a o profilu czytelniczo – medialnym , uczestniczyła  w ostatnich w tym roku szkolnym zajęciach bibliotecznych w Miejskiej Bibliotece Publicznej – Filia nr 3. Pani bibliotekarka podsumowała całoroczną współpracę, zostali wyłonieni laureaci konkursów, którzy otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody. Uczniowie ,którzy wypożyczyli najwięcej książek zostali ukoronowani i otrzymali pamiątkowe szarfy. Na zakończenie dzieci słuchały bajki czytanej przez panią bibliotekarkę i zostały wręczone im pamiątkowe książeczki i słodycze.

 

 

Z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom, w piątek 3 czerwca , uczniowie klasy I a z wychowawczynią B. Kudelską  uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych, które miały na celu zachęcić dzieci do codziennego czytania bajek.  Pierwszoklasiści wysłuchali  baśni “O dwunastu miesiącach” czytanej przez panią bibliotekarkę I. Granek. Po wysłuchaniu i omówieniu baśni uczniowie mieli możliwość przeglądnąć różne książeczki w czytelni
i wypożyczyć nowe do czytania w domu.

 

Uczniowie klasy I a w piątek 6 maja i 13 maja uczestniczyli w zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia Nr 3 z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek . Tematem pierwszych zajęć były ” Kolorowe przysłowia”, a drugich „Literkowo i cyferkowo w bibliotece”. Uczniowie podczas zajęć mieli do wykonania wiele ciekawych zadań. Odgadywali znane przysłowia w zabawie – kalambury, grali w literkowe kręgle, odgadywali postacie z bajek oraz wykonywali prace plastyczne. Na zakończenie zajęć wypożyczyli nowe książeczki do samodzielnego czytania w domu.

 

 

W  piątek 29 kwietnia w poczet czytelników zostały przyjęte dzieci z klasy I a. Dzieci rozwiązywały zagadki, układanki  związane z biblioteką. Ułożyły listę życzeń książki do czytelnika, poznały zasady korzystania z biblioteki i czytelni szkolnej. Następnie złożyły przysięgę i  za pomocą zakładki do książki zostały pasowane na czytelnika. Dla upamiętnienia tej uroczystości otrzymały pamiątkowe dyplomy i zakładki do książek. 


 

 

22 kwietnia 2016r. uczniowie klasy I a wraz z wychowawczynią p. B. Kudelską uczestniczyli w zajęciach pt. „Główką i kredkami Ziemi pomagamy” w Miejskiej Bibliotece Publicznej Fila nr 3 w Stalowej Woli. Podczas zajęć  uczniowie w formie zabawy uczyli się segregować śmieci i dowiedzieli się, co to jest recykling. Dzieci z zainteresowaniem oglądały książeczkę o odpadach i uczestniczyły w pogadance, co można zrobić, by Ziemia nie była smutna. Na zakończenie zajęć w bibliotece wypożyczyły bajeczki do samodzielnego czytania w domu.

Uczniowie klasy I a w ramach innowacji czytelniczo – medialnej w dniu 15. 04. 2016r. uczestniczyli w zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej  Filia nr 3 w Stalowej Woli. Tematem zajęć było „Strach ma wielkie oczy, czyli o tym, że każdy czasem się boi”. Uczniowie wysłuchali opowiadania czytanego przez panią bibliotekarkę, następnie rozmawiali jak można wyrażać  strach, odgrywali scenki i oglądali swoje miny wyrażające strach w lusterku. Na zakończenie zajęć wykonali rysunki na temat „Czego się boję?”.

11 marca, w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia nr 3 w Rozwadowie klasy I a i I c uczestniczyły w konkursie literackim  „Brzechwomania”, który  był podsumowaniem kilku spotkań z wierszami Jana Brzechwy. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem odpowiadali na pytania, odgadywali tytuły czytanych fragmentów wierszy, uzupełniali tekst brakującymi słowami i odgadywali zagadki. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali, książki, dyplomy, zakładki oraz słodycze, a zwycięzcy z każdej klasy otrzymali dodatkowe nagrody, które wręczyła pani Iwona Granek – kierownik biblioteki.

W piątek 4 marca 2016 r. w klasie I a w ramach innowacji czytelniczo – medialnej odbyły się kolejne zajęcia w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia nr 3 w Stalowej Woli . Były to ostatnie zajęcia przygotowujące dzieci do konkursu znajomości wierszy Jana Brzechwy. Uczniowie słuchali wierszy czytanych przez panią bibliotekarkę, następnie odpowiadali na pytania i kolorowali rysunki z postaciami z wierszy Brzechwy. Na zakończenie zajęć dzieci wybrały i wypożyczyły bajeczki do czytania w domu.

W piątek 29 stycznia klasa I a z wychowawczynią B. Kudelską, w ramach zajęć innowacji czytelniczo – medialnej uczestniczyła w zajęciach pt. „Brzechwowanie czyli wielkie czytanie wierszy Jana Brzechwy”. Zajęcia odbyły się w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia 3 w Stalowej Woli. Dzieci z zainteresowaniem słuchały wierszy czytanych przez p. Iwonę Granek – kierownika biblioteki. Po omówieniu wysłuchanych utworów malowały na folii aluminiowej pomalowanej farbą plakatową patyczkami swoją kompozycję. Na zakończenie zajęć wypożyczyły sobie książki do czytania w domu i zastały obdarowane słodyczami za aktywny udział w zajęciach.

22 stycznia 2016 r. uczniowie klasy I a w ramach zajęć innowacji czytelniczo – medialnej uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych. Celem zajęć było przypomnienie postaci Jana Brzechwy i jego wierszy. Dzieci nie tylko wysłuchały kilku utworów, ale też same czytały wiersze i rymowanki oraz kolorowały ilustracje do wierszy.

8 stycznia, w piątek uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia 3 w ramach innowacji czytelniczo – medialnej. Spotkanie – „Zimowe czytanie na dywanie” rozpoczęło się jak zwykle od czytania na głos książki „Maks zimą”. Następnie uczniowie wykonywali pracę plastyczną – bałwanka i wypożyczyli książki do samodzielnego czytania w domu.

4 grudnia uczniowie z klasy I a uczestniczyli w mikołajkowych zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej – Filia nr 3 w Rozwadowie. Podczas zajęć wspólnie napisali list do Mikołaja, ale przedtem dowiedzieli się, że Święty Mikołaj niejedno ma imię.
W różnych zakątkach świata dzieci obdarowywane są prezentami przez coraz to inne postaci. I tak klasa I a poznała Dziadka Mroza z Rosji, Ojca Bożego Narodzenia z Francji czy Świętego Mikołaja z Polski. Na zakończenie spotkania dzieci wykonały piękne portrety Mikołaja.

W dniu 8 grudnia 2015r. uczniowie klasy I a w ramach innowacji czytelniczo – medialnej obejrzeli przedstawienie „Witajcie w naszej bajce”, przygotowane przez pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Melchiora Wańkowicza w Stalowej Woli. Bajkę wymyślili pracownicy biblioteki, którzy zagrali w stworzonej przez siebie historii. Przedstawienie zaczyna się w bibliotece. Przez bałagan, z książek rozrzuconych przez czytelników, wypadają bajkowe postaci. Wróżka musi zaprowadzić w bajkowym świecie porządek. Ale zanim to jej się uda postacie z bajek mają wiele przedziwnych przygód np. Baba Jaga zjada zatrute jabłko, przeznaczone dla królewny Śnieżki i zakochuje się w księciu. Kot w butach próbuje pomóc zagubionym w lesie Jasiowi i Małgosi, gajowy zamiast Czerwonego Kapturka, broni Kopciuszka przed złymi siostrami. Na zakończenie przedstawienia dzieci odwiedził Mikołaj, który z bajkowymi postaciami rozdawał słodycze. Po przedstawieniu Królowa Śniegu oprowadziła dzieci po bibliotece. Uczniowie mogli zobaczyć multitekę, książkę mówioną – audiobooki oraz czytelnię dla dzieci. Wszyscy zadowoleni i pełni wrażeń wrócili do szkoły.

20 listopada 2015r z okazji zbliżającego się Dnia Pluszowego Misia dzieci z klasy I a uczestniczyły w zajęciach innowacji czytelniczo – medialnej w Miejskiej Bibliotece Publicznej – Filia 3. Poznały historię misia z mrocznych zakamarków Peru, dowiedziały się jak znalazł się w Londynie i kto stał się jego rodziną. Spróbowały przysmaku Paddingtona czyli kanapki z marmoladą z pomarańczy, którą niedźwiedzie ursa marmalada uwielbiają. Sympatyczny miś jest młodszym kolegą Kubusia Puchatka i przez dzieci uwielbiany. Na zakończenie zajęć obejrzały fragment filmu – Paddington i pokolorowały postać misia.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek, w piątek 13 listopada 2015 r, Filię Nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej odwiedziły dzieci z klasy a. Uczniowie tej klasy uczestniczą w cotygodniowych spotkaniach w ramach innowacji czytelniczo – medialnej. Tym razem była okazja przypomnieć dzieciom najbardziej znane postacie bajkowe.
Przy ogromnej tablicy wspólnie rozwiązywano zadania, charakteryzowano bohaterów i nie obyło się też bez głośnego czytania baśni Ch. H. Andersena „Nowe szaty cesarza”. Na koniec zajęć dzieci wybrały ulubioną postać z bajki i ją pokolorowały. Prace plastyczne umieszczone są w holu biblioteki.

6 listopada 2015 podczas innowacji czytelniczo –medialnej klasa I a miała zajęcia w szkolnej bibliotece. Uczestniczyła w wspólnym czytaniu w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom . Pani bibliotekarka czytała wybrane rozdziały z lektury „Nasza mama czarodziejka”. Wspólne czytanie zakończyło się pracą plastyczną wykonaną w bibliotece szkolnej.

Po raz kolejny, 30 października 2015r. bibliotekę odwiedziły dzieci z klasy I a . Jak co piątek było głośne czytanie, pogadanka i wesołe zabawy. Dzieci wykonały również piękne prace plastyczne : bukiety i zwierzęta z liści. Zachęcamy rodziców dzieci do oglądania prac swoich pociech w holu biblioteki.

W piątek16 października dzieci z klasy 1a z PSP nr 9 uczestniczyły w zajęciach bibliotecznych – 89 Urodziny Kubusia Puchatka zorganizowanych przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. Melchiora Wańkowicza Filia nr 3. Dzieci wysłuchały historii związanej z powstaniem książki „Kubuś Puchatek”, której autorem jest A.A. Milne oraz jednej z przygód Kubusia Puchatka czytanej przez panią bibliotekarkę. Uczniowie rozwiązywali zagadki i zadania związane z przygodami Kubusia Puchatka oraz wykonali pracę plastyczną – liście ze Stumilowego Lasu. 

W piątek 9 października uczniowie klasy I a wraz z wychowawczynią B. Kudelską uczestniczyli w wycieczce po najciekawszych miejscach Rozwadowa. Poznali historię powstania Rozwadowa, jego dzieje i właścicieli. Z zainteresowaniem słuchali jak na przestrzeni ponad 300 lat zmieniał się Rozwadów, był znanym węzłem kolejowym, a budynki zmieniały swoje przeznaczenie. Wycieczka zakończyła się warsztatami plastycznymi w Muzeum Regionalnym, gdzie uczniowie wykonywali herb swojej rodziny. Wycieczkę i warsztaty plastyczne prowadziła p. D. Zborowska – pracownik muzeum, która ciekawie przekazywała dzieciom informacje i zachęcała do poznawania historii swojego miasta.

Październik jest Miesiącem Bibliotek Szkolnych. Z tej okazji w bibliotece odbywają się konkursy, zabawy czytelnicze dla młodszych dzieci, spotkania z książką. Uczniowie klasy I a 13 października uczestniczyli w zajęciach w bibliotece szkolnej – Zalety czytania książek. Wysłuchali opowiadania o „ Duśku i strasznym straszydle” J. Krzyżanek , rozwiązywali zagadki i ozdobili „Książkowe drzewko”. Każdy uczeń otrzymał medal – Przyjaciel książki.

18 września, w piątek, Filię Nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej odwiedzili uczniowie klasy I a. Wizyta rozpoczęła się od zwiedzania biblioteki, oglądania zbiorów, omówienia zasad zapisu i wypożyczania książek.
Dzieci miały też możliwość wysłuchania opowiadania o „Prawdziwym przyjacielu” i uczestniczenia w krótkiej pogadance o przyjaźni. Nie obyło się też bez prac plastycznych, które jak zwykle ozdobią hol biblioteki.

———————————————————————————————————————————————————- 

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Lucyny Kołpy „Edukacja artystyczna” jest realizowana w klasach I – III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w latach 2015-2018.

 „Człowiek ma na to rozum i siły twórcze, aby mnożyć to, co mu jest dane”

                                                                                             /Antoni Czechow/

To już kolejny – drugi rok wdrażania powyższego hasła, które jest mottem innowacji pedagogicznej o nazwie „KLASA ARTYSTYCZNA” realizowanej w klasie II b szkoły podstawowej od września 2015r. W tym roku szkolnym uczniowie również systematycznie doskonalili umiejętności manualne i estetyczne. Rozbudzali własną ciekawość, a tym samym wzrastały efekty ich twórczego działania. To dzięki temu rozbudzeniu wielostronnej aktywności uczniowie klasy II b wzięli udział w różnorodnych konkursach na szczeblu szkolnym, miejskim, ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. Zajęcia z innowacji pedagogicznej dodały dzieciom pewności w działaniu i odwagi w podejmowaniu różnych twórczych wyzwań. Przyczyniły się  również do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów. Część z nich dodatkowo uczęszczała jeszcze na zajęcia taneczne i akrobatyczne. Niektórzy już z prawdziwa pasją, oddaniem i twórczą pomysłowością potrafili tworzyć prace plastyczne, np. okolicznościowe laurki, upominki dla najbliższych z okazji ich świąt, podtrzymując tym samym tradycje rodzinne i szkolne. W ramach innowacji artystycznej dzieci tańczyły, tworzyły akompaniamenty do muzyki klasycznej, poznawały różne ciekawe techniki plastyczne, dzięki którym powstawały interesujące prace, współorganizowały akademie oraz przygotowały przedstawienie dla dzieci z oddziału przedszkolnego z okazji Nowego Roku. Podczas zajęć z innowacji wyrabiały również poczucie piękna i estetyki wyjeżdżając na spektakl teatralny „Baśnie Ch. Perrault’a”, dodatkowo uczniowie brali też udział w zajęcia muzealnych organizowanych przez Muzeum Regionalne w Stalowej Woli. Razem z wychowawcą p. Lucyną Kołpą zorganizowali wystawę prac pt. „Choinka na wiele różnych sposobów”. Świetnie poradzili sobie również podczas zajęć kulinarnych, smażąc faworki dla podtrzymania tradycji „tłustego czwartku”. Pod koniec klasy drugiej wychowawca wyraźnie zauważa wzrost  wśród uczniów kultury osobistej podczas przebywania w różnych nowych miejscach publicznych. Uczniowie już wiedzą i rozumieją, jak należy się zachować podczas uroczystości szkolnych, gdyż znają wartość pracy włożonej w przygotowania różnych uroczystości szkolnych. Swoje umiejętności artystyczne zaprezentowali również podczas imprezy środowiskowej – współtworząc program artystyczny Pikniku Rodzinnego. Zdecydowana większość uczniów z klasy II b  wzięła udział w ogólnopolskim konkursie literackim „Popisz się talentem” organizowanym przez wydawnictwo Nowa Era. Wśród 4806 prac, które wpłynęły na konkurs, uczniowie nie zajęli żadnego miejsca, ale otrzymali pamiątkowe dyplomy wraz z wyrazami podziękowania i ogromnej radości autorów konkursu, którzy podziwiali wenę twórczą uczniów, z jaką napisali swoje opowiadania.

          Bardzo istotną misją powyższej innowacji pedagogicznej w tej klasie jest fakt, iż wszystkie podjęte przez uczniów twórcze działania mocno integrowały zespół klasowy. Uczniowie dzięki tym zajęciom wyrobili w sobie umiejętność niesienia pomocy i dzielenia się z innymi. Zajęcia te rozwinęły w nich również umiejętności organizacyjne oraz twórczą pomysłowość. O nabytych umiejętnościach uczniów świadczy też wystrój sali lekcyjnej, zawsze piękny i na bieżąco aktualizowany oraz tablica z pracami plastycznymi. Dołączone zdjęcia prezentują tylko wybrane sytuacje z życia artystycznej klasy.

Już po raz drugi w tym roku szkolnym uczniowie klasy II b realizujący program innowacji pedagogicznej zaprezentowali na holu głównym naszej szkoły wystawę prac artystycznych. Wystawę można było oglądać od 9 marca do 16 marca 2017 r. Tym razem uczniowie przedstawili różne ciekawe techniki wykonywania kwiatów. Z każdym kolejnym miesiącem nauki uczniowie klasy II b podnoszą swoje umiejętności, a to sprawia ogromną radość i przynosi satysfakcję dzieciom, rodzicom, a także wychowawczyni klasy pani Lucynie Kołpie, która czuwa nad twórczym rozwojem uczniów.

 

Za nami kolejne półrocze artystycznej działalności uczniów klasy II b. Umiejętności dzieci znacznie wzrosły, wzbogaciły się i ciągle rozwijają się, a efekty tego ukazują poniższe zdjęcia. Uczniowie coraz aktywniej biorą udział w konkursach plastycznych, recytatorskich, poetyckich, odnosząc już pierwsze, indywidualne sukcesy. Zawsze wzorowo dbają o wystrój sali lekcyjnej oraz wystawę prac na szkolnym korytarzu obok sali. W grudniu 2016 r. zorganizowali wraz z wychowawczynią klasy p. Lucyną Kołpą pierwszą, dużą wystawę swoich prac w szkole na holu pod hasłem: „Choinka na wiele różnych sposobów”. Wystawa ta prezentowała ponad dziesięć technik plastycznych, którymi uczniowie wykonali przedstawione choinki. Poznając różne techniki plastyczne uczniowie nadal systematycznie rozwijają umiejętności manualne, pracowitość, współpracę w zespole, a także własną inwencję twórczą, dostrzegając piękno i estetykę wykonywanych prac.

            W ramach innowacji pedagogicznej uczniowie organizują także różne uroczystości, np.:

  • dla rodziców – układ taneczny wraz z inscenizacją wierszy i samodzielnie wykonanymi upominkami;
  • z okazji Dnia Babci i Dziadka – wykonanie pomysłowej laurki oraz ozdobnego talerza
  • dla młodszych koleżanek i kolegów z oddziału przedszkolnego – wykonanie inscenizacji wiersza ”Proszę Państwa, oto rok” wraz z muzycznym opracowaniem i zabawami utrwalającymi nazwy miesięcy.

Dodatkowo program klasy artystycznej wzbogacają wyjścia  na zajęcia do Regionalnego Muzeum w Stalowej Woli oraz PARKU 24. Uczniowie potrafią już samodzielnie wykonywać sałatki, piec chleb, a w niedalekiej przyszłości zaplanowane jest rozwinięcie jeszcze bardziej tych kulinarnych umiejętności.

            Dzieci chętnie poznają i wykorzystują w szkole i w domu nowo poznane techniki plastyczne. Są radosne i zachwycone końcowym efektem własnej działalności, gdyż wg Antoniego Kępińskiego „dziecko, bawiąc się, doznaje po raz pierwszy w życiu radości twórcy i władcy”.

Większość dzieci potrafi już tworzyć prace oryginalne, pomysłowe z wykorzystaniem własnych koncepcji twórczych, barwne, estetyczne i bogate w szczegóły z czego dumna jest i bardzo się cieszy wychowawczyni klasy.

 

Minęło już osiem miesięcy odkąd uczniowie klasy I b realizują w szkole innowację pedagogiczną o nazwie „KLASA ARTYSTYCZNA” pod opieką pani Lucyny Kołpy. Głównym celem tej innowacji jest wyrabianie i doskonalenie aktywności twórczej uczniów poprzez kształtowanie podstawowych umiejętności manualnych oraz estetycznych. Wg Thomasa Edisona „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą drogą do sukcesu jest zawsze próbowanie po prostu jeden, następny raz”. W myśl tych słów uczniowie od początku roku szkolnego uczą się tej wytrwałości, systematyczności i prawidłowego trzymania różnych przyborów plastycznych oraz umiejętności ich wykorzystywania. Zajęcia innowacji pedagogicznej w sposób szczególny rozbudziły u uczniów wyobraźnię, nauczyły estetyki wykonywania prac, rozwinęły ich zainteresowania, wzbogaciły wiadomości i umiejętności dzieci o nowe techniki plastyczne i ich różne sposób wykonywania. Przyczyniły się również do rozwinięcia sprawności manualnej uczniów ( gdyż połowa klasy to dzieci z młodszego rocznika). Niektórzy uczniowie sami już potrafią dobrać technikę plastyczną podczas wykonywania poszczególnych prac, dostrzegają piękno i estetykę prac plastycznych, co świadczy o tym, że wzrasta poziom ich inwencji twórczej i zaangażowania. Uczniowie w ramach innowacji poznali również wybrane zabawy taneczne. Nauczyli się bardzo ważnej umiejętności – współdziałania w grupie rówieśniczej. Pierwszym sukcesem uczniów było zdobycie I miejsce w szkolnym konkursie na „Najładniej udekorowaną klasę w klimatach świąteczno- zimowych”. Wszyscy uczniowie samodzielnie, z wielkim zaangażowaniem i wytrwałością przygotowywali poszczególne elementy do dekoracji klasy na powyższy konkurs i byli bardzo dumni z odniesionego sukcesu. Poniższe zdjęcia przedstawiają efekty pracy artystycznej uczniów, a piękny i estetyczny wystrój sali lekcyjnej oraz wystaw prac na szkolnym korytarzu potwierdzają słowa Johna Quincy Adamsa: „Cierpliwość i wytrwałość mają magiczne działanie – dzięki nim trudności znikają, a przeszkody ulatniają się”.

—————————————————————————————————————————————————————

Innowacja pedagogiczna autorstwa pana Jarosława Jabłońskiego Cudze chwalimy! Ale Swoje znamy! Stalowa Wola – Rozwadów moje miasto, moja historia” – edukacja regionalna i kulturalna uczniów klas IV – VI realizowana we współpracy z Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli jest realizowana w latach 2016 – 2019.

Głównym celem innowacji jest wszechstronny rozwój osobowości dziecka poprzez zapoznanie
z historią miejscowości i jej zabytkami, wzmacnianie więzi kulturowych, historycznych
i narodowych, kształtowanie szacunku wobec dorobku minionych pokoleń, a także umożliwienie kontaktu z dziełami sztuki i dziedzictwem kultury oraz nauka odbioru sztuki.

Kolejny etap prac wykonaniu uczniów klasy IV a w ramach innowacji historyczno – regionalnej w naszej szkole. Tym razem podróżowali w czasie tworząc swoje osie czasu.

 

Uczniowie klasy IV a  w ramach innowacji historyczno – regionalnej byli gośćmi na wystawie malarstwa Piotra Michałowskiego oraz wzięli udział w warsztatach malarskich.

 

Uczniowie klasy 4a byli gośćmi w Muzeum Regionalnym gdzie zwiedzili wystawę o tematyce patriotycznej „Pierścionek z Orłem w Koronie”, a następnie w ramach innowacji historyczno – regionalnej wzięli udział w warsztatach ,,Jaki znak Twój”.

Uczniowie klasy IV a w ramach innowacji historyczno – regionalnej uczyli się jak tworzyć drzewa genealogiczne. Zadanie o tyle trudne, że musieli pracować na kserokopiach dokumentów archiwalnych.

 

Klasa IV a tym razem w razem w ramach innowacji historyczno – regionalnej odwiedziła Muzeum Regionalne, gdzie uczniowie zwiedzili wystawę pt.: ,,Ostrów Lednicki – u źródeł chrześcijaństwa w Polsce, a następnie wzięli udział w warsztatach dotyczących pierwszych Piastów, podczas których tworzyli drzewo genealogiczne władców Polski.

 

„Moja mała Ojczyzna” to kolejna część prac wykonana przez uczniów klasy IV a w ramach innowacji historyczno – regionalnej.

 

Kolejna praca uczniów klasy IV a w ramach innowacji regionalno – historycznej. Tym razem tematyka dotyczyła heraldyki więc spróbowali opracować swój własny herb.

 

Klasa IV a wybrała się do Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli na wystawę „Dobry chleb”. Najpierw uczniowie uczestniczyli w warsztatach pieczenia chleba. Po uformowaniu ciasta zwiedzili wystawę. Pan przewodnik opowiadał o historii chleba , narzędziach używanych dawniej podczas prac polowych i zwyczajach związanych z chlebem. Zajęcia w muzeum były interesujące, dzieci mogły dużo dowiedzieć się o życiu i pracy w dawnych czasach oraz o tradycjach i obyczajach naszych przodków.

 

Uczniowie z klasy 4 a ponownie pracują w ramach zajęć historyczno – regionalnych. Tym razem po „swoich” herbach rycerskich przyszła kolej na własną grę planszową o tematyce wiedzy historycznej.

 

 

 ———————————————————————————————————————————————————-

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Małgorzaty Rzepieli i pani Bożeny Kiliańskiej „Spotkania z historią i sztuką” – edukacja regionalna i kulturalna uczniów klas I – III realizowana we współpracy z Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli jest realizowana w klasach I – III w latach 2013 – 2016.

 

Innowacja umożliwi uczniom zapoznanie z historią miejscowości i jej zabytkami, wzmacnianie więzi kulturowych, historycznych i narodowych, kształtowanie szacunku wobec dorobku minionych pokoleń, a także ułatwi kontakt z dziełami sztuki i dziedzictwem kultury oraz nauczy odbioru sztuki.

9 czerwca uczniowie klasy III b odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną Filię nr 3 w Stalowej Woli.

Pani bibliotekarka Iwona Granek uroczyście pożegnała uczniów i wychowawcę klasy, którzy zakończyli trzyletni okres współpracy z biblioteką. Wszyscy uczniowie otrzymali dyplomy za udział w zajęciach oraz książki, zakładki i słodycze. Natomiast „mole książkowe”, czyli uczniowie, którzy wypożyczali i przeczytali największą liczbę książek, otrzymali szarfę „Przyjaciel książki”, piękną koronę na głowę oraz dyplom i książkę. Najlepszymi czytelnikami byli: Kinga Kolano, Natalia Niemiec i Szymon Pilśniak. Natomiast uczniowie podziękowali pani Iwonie za organizowanie ciekawych zajęć bibliotecznych, które wprowadziły ich w świat książek, za wspaniałą atmosferę, uśmiech, entuzjazm i cierpliwość i wręczyli własnoręcznie wykonaną laurkę, która bardzo się jej spodobała.

Dzieci obiecały, że nadal będą odwiedzać bibliotekę i wypożyczać książki, bo jak powiedział Maksym Gorki; „One ułatwią Wam życie, po przyjacielsku pomogą zorientować się w pstrej i burzliwej gmatwaninie myśli, uczuć i zdarzeń. One nauczą Was szanować człowieka i samych siebie, one uskrzydlą rozum i serce uczuciem miłości dla świata, dla człowieka”.

 

 

7 czerwca uczniowie klas trzecich udali się do Muzeum Regionalnego na wystawę „Tu czy tam? Współczesna polska ilustracja dla dzieci”.

Podziwiali prace 14 ilustratorów i projektantów graficznych, którzy opowiedzieli obrazem historie zawarte w książkach.

Składająca się z trzech części wystawa bardzo spodobała się dzieciom. W pierwszej części dowiedziały się, czym jest ilustracja, w drugiej weszły w świat książki, w którym ilustracje stały się scenografią interaktywnego labiryntu. Trzecia część to wielka czytelnia, gdzie mogły oglądnąć plakaty i książki z ilustracjami twórców w różnych książkach. Na zakończenie same wcieliły się w ilustratorów uzupełniając wielką ilustrację na ścianach pomieszczenia.

Otrzymały też kreatywny zeszyt z zadaniami, dzięki którym utrwalą swoją wiedzę o ilustracji i odkryją ukryte tajemnice wystawy.

 

 

25 maja uczniowie klasy III b odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną w Stalowej Woli Filię nr 3. Zajęcia poprowadziła p. Iwona Granek. Z okazji zbliżającego się Dnia Matki dzieci wykonały piękne i pomysłowe laurki z nakrętek. Będą one, wraz z życzeniami, wspaniałym podarkiem dla mam.

 

 

 

 

 

We wtorek 24 maja klasy III a i III b zwiedziły wystawę „Stacja Rozwadów. Między Lwowem a Krakowem”. W czasie tej wystawy odbyła się lekcja muzealna „Po sąsiedzku – przedwojenni mieszkańcy Rozwadowa”. W oparciu o eksponaty prezentowane na wystawie i dzięki wspaniałej opowieści p. Marka Wiatrowicza, dzieci zyskały wiedzę na temat kultury żydowskiej. Dowiedziały się, kogo nazywamy mniejszością narodową i etniczną, czym jest wielokulturowość, judaizm, jakim językiem posługują się Żydzi, co oznaczają niektóre symbole żydowskie, a także co wspólnego mają Żydzi z Rozwadowem.

Wystawa w muzeum dostarczyła uczniom nową porcję wiedzy i pozwoliła odkryć kolejną kartę historii naszego miasta.

 

 

 

 

 

W czwartek 14 kwietnia uczniowie klasy III b uczestniczyli w zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia nr 3 w Stalowej Woli. Tematyka zajęć dotyczyła zbliżającego się Światowego Dnia Ziemi. Pani bibliotekarka Iwona Granek przygotowała dla dzieci puzzle, wiele ciekawych zadań, krzyżówek i łamigłówek, poprzez które uczniowie mogli poznać nie tylko szkodliwą dla środowiska działalność człowieka, ale nauczyć się działań proekologicznych.

Na zakończenie dzieci wykonały prace plastyczne, które ozdobiły hol biblioteki.

 

 

We wtorek 12 kwietnia klasa III a i III b zwiedziły wystawę „Świat gadów” i wzięły udział w lekcji w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli. Dzieci poznały fascynujący świat zwierząt, w szczególności tajemnicze życie gadów oraz ich prehistorycznych przodków – dinozaurów w scenerii oddającej ich środowisko naturalne. Zobaczyły z bliska skorupę żółwia lamparciego i łapę krokodyla, ogromną czaszkę krokodyla kredowego steneosaurusa, czaszki labiryntodontów i inne ślady ewolucji gadów oraz poznały wiele ciekawostek o prehistorycznych olbrzymach. Zobaczyły też niezwykłych gadzich „rekordzistów”, jak choćby najdłuższego węża, największą jaszczurkę, najdłuższe zęby jadowe czy największego gada w historii Ziemi. To była bardzo ciekawa lekcja przyrody!

 

 

11 i 12 lutego klasa III a i III b uczestniczyły w walentynkowych zajęciach. Z okazji Dnia Zakochanych w wesołej atmosferze dzieci losowały „walentynkową wróżbę”, układały puzzle w kształcie serca, łączyły w pary literackie postaci z bajek. W drugiej części zajęć uczniowie rysowali serduszka z zawiązanymi oczami oraz wykonywali samodzielnie walentynkę dla swojej sympatii. Dodatkową atrakcją były smakołyki: piękne lizaki i pierniki w kształcie serca oraz wylosowane w konkursie „Zgadula cukierkowa” kolorowe cukierki.

 

 

We wtorek 19 stycznia uczniowie klasy III b, w ramach innowacji regionalnej i kulturalnej, uczestniczyli w zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej Fila nr 3 w Stalowej Woli.
W związku ze zbliżającymi się świętami: Dniem Babci i Dniem Dziadka, dzieci wykonywały dla swoich bliskich laurki. Prowadząca zajęcia p. Iwona Granek zaproponowała dzieciom ciekawy sposób wykonania kartek – ozdabianie je popcornem . Efekt był naprawdę wspaniały. Obdarowani nimi na pewno będą zachwyceni. Następnie dzieci w części biblioteki przeznaczonej dla dzieci mogły poczytać swoje ulubione książki, z czego chętnie korzystały.
Na zakończenie część dzieci skorzystała z możliwości wypożyczenia książek.

 

We wtorek 8 grudnia uczniowie klasy III b, w ramach innowacji regionalnej i kulturalnej, uczestniczyli w przedświątecznych zajęciach w Miejskiej Bibliotece Publicznej Fila nr 3 w Stalowej Woli.
W pięknie udekorowanej świątecznymi dekoracjami bibliotece, dzieci wysłuchały czytanego przez p. Iwonę Granek opowiadania związanego ze zwyczajami bożonarodzeniowymi. Następnie rozwiązywały różne zadania i zagadki, a później wykazały się zdolnościami plastycznymi wykonując piękne świąteczne kartki, które będą przekazane mieszkańcom Domu Pomocy Społecznej w Stalowej Woli.
Na zakończenie p. I. Granek obdarowała uczniów słodyczami. Jak zwykle zajęcia przebiegły w miłej i radosnej atmosferze.

 

W czwartek 3 grudnia 2015 r. uczniowie klasy III B uczestniczyli w warsztatach plastycznych „Koniki malowane” w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli. Zajęcia były związane z wystawą „Kossakowie – co za sukces, co za popularność, grad zaszczytów, honorów”, którą dzieci zwiedzały tydzień wcześniej. Prowadząca warsztaty p. Dominika Zborowska omówiła sposoby malowania i komponowania obrazu, a następnie uczniowie za pomocą techniki tepowania i kalkownia wykonali swój własny obraz przedstawiający konie.
Dzieci pracowały z wielkim zaangażowaniem, a efektem ich pracy są bardzo ciekawe obrazy.

W piątek 27 listopada uczniowie klasy III a i III b po raz kolejny odwiedzili Muzeum Regionalne w Stalowej Woli. Tym razem dzieci wraz z wychowawcami zwiedzały wystawę „Kossakowie – co za sukces, co za popularność, grad zaszczytów, honorów”.
Dzieci podziwiały piękne portrety jeźdźców i ich koni oraz obrazy o tematyce batalistycznej namalowane przez Juliusza Kossaka i jego ilustracje do książki Henryka Sienkiewicza „Ogniem i mieczem”. Piękne obrazy Wojciecha Kossaka dotyczyły polskich powstań, legionów i Napoleona. Ogromne wrażenie zrobiła na dzieciach „Mała panorama racławicka”. Natomiast Jerzy Kossak pięknie malował ułanów , sceny polowań i nawet kowbojów, a Karol Kossak lubił malować akwarele przedstawiające górali i ich życie.
Obrazy zrobiły na dzieciach ogromne wrażenie, a w przyszły tygodniu w czasie warsztatów plastycznych same spróbują swych sił w malowaniu koników metodą tepowania.

 

Uczniowie klasy III B, w ramach realizowanej innowacji kulturalnej i regionalnej, uczestniczyli 17 listopada w zajęciach organizowanych w Filii nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej przez p. Iwonę Granek.
Z okazji Dnia Pluszowego Misia dzieci bliżej poznały postać i życie oraz przygody bardzo sympatycznego Paddingtona – rozwiązywały krzyżówkę, wykonywały zadania w grupach, kolorowały postać misia. Na zakończenie miały okazję spróbować smaku ulubionej marmolady Paddingtona – z pomarańczy. Dzieciom też bardzo smakowała!

 

W dniu 3 listopada klasa III a i III b wraz  z wychowawczyniami udały się na cmentarz w Rozwadowie. W ramach prowadzonej w tych klasach innowacji „Spotkania z historią i sztuką” – edukacja regionalna i kulturalna uczniów klas I – III dzieci miały możliwość poznania historii rozwadowskiej nekropolii. Przewodnikiem po tym miejscu był pracownik Muzeum Regionalnego pan Marek Wiatrowicz, który w bardzo ciekawy sposób opowiadał o osobach zasłużonych dla miasta, a spoczywających na naszym cmentarzu. Zwracał też uwagę na konieczność pielęgnowania pamięci o naszych przodkach i dbania o ich groby. Mamy nadzieję, że dzięki tej nietypowej lekcji dzieci będą pamiętać, że „Ojczyzna – to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć – tracą życie”.

 

Uczniowie klas III a i III b realizują już trzeci rok innowację pedagogiczną „Spotkania z historią i sztuką” – edukacja regionalna i kulturalna uczniów klas I – III realizowana we współpracy z Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli.

W ramach tej współpracy we wrześniu dzieci zwiedzały mieszczącą się na rozwadowskim Rynku wystawę „Rozwadowski Sokół – na skrzydłach niepodległości” , brały udział w warsztatach muzealnych „Opowiem Ci historię Rozwadowa”, a także w warsztatach plastycznych „Kartki malowane”. Pani Dominika Zborowska i  pani Edyta Lisek – Lubaś bardzo ciekawie przedstawiły dzieciom zabytki Rozwadowa i dawne życie jego mieszkańców.

Natomiast w październiku uczniowie zwiedzali wystawę „Arcydzieła sztuki japońskiej w kolekcjach polskich”, po której oprowadzali ich pan Marek Wiatrowicz i pani Dominika Zborowska. Dzieci oglądnęły drzeworyty, obrazy, rzeźby, jedwabne tkaniny, przedmioty z brązu, laki , a także stroje i broń samurajów. Uczniowie brali udział w warsztatach plastycznych, w czasie których wykonali z papieru japońskie wachlarze.

 

W czwartek 8 października klasy III a i III b wraz z wychowawczyniami p. Bożeną Kiliańską i p. Małgorzatą Rzepielą oraz grupą rodziców uczestniczyły w wycieczce autokarowej do Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej.
Dzieci zwiedzały skansen i miały możliwość poznania kultury Lasowiaków, zobaczenia jak kiedyś mieszkali ludzie na wsiach w naszym regionie i czym się zajmowali. Uczniowie uczestniczyli także w warsztatach Ziarnko do ziarnka – znaczenie chleba w tradycji, podczas których poznali prace polowe i gospodarskie, narzędzia i sprzęty służące do obróbki zboża i ciekawe zwyczaje związane z wypiekiem chleba. Na koniec upiekli tradycyjny przysmak – proziaki
i mieli możliwość spróbowania smaku prawdziwego wiejskiego chleba z masłem. Po zwiedzaniu rodzice przygotowali dla dzieci kiełbaski z grilla i ciepłą herbatę.
Wycieczka była bardzo udana. Mimo dość chłodnego dnia humory wszystkim dopisywały.

 

———————————————————————————————————————————————————-

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Renaty Rzeszutek „ Mali przyrodnicy”  jest realizowana w klasach I – III w latach 2014 – 2017.

Innowacja pedagogiczna „Mali przyrodnicy” realizowana jest we współpracy z Nadleśnictwem Rozwadów i PZŁ koło Bażant w Nisku.

Głównym celem innowacji jest wszechstronny rozwój dziecka poprzez zapoznanie z bogactwem przyrody, wzmacnianie więzi z otaczającym światem, kształtowania szacunku wobec Ziemi oraz umożliwienie kontaktu z różnymi ekosystemami.

Zajęcia prowadzone w ramach innowacji dotyczyły:

  • najbliższego otoczenia – wycieczka do parku, lasu, ogrodu i na łąkę
  • obserwacji roślin i zwierząt w różnych ekosystemach. Rozpoznawanie wybranych okazów z wykorzystaniem atlasów.
  • ochrony roślin i zwierząt w Polsce – oglądanie tablic, atlasów i filmów.
  • spotkania z przedstawicielem PZŁ koła Bażant Nisko. Przybliżenie pracy myśliwych i jej znaczenie dla populacji zwierzyny łownej w lasach (uczniowie otrzymali zeszyty edukacyjne Łowiectwo).
  • doświadczeń przyrodniczych związanych z elementami przyrody ożywionej i nieożywionej.

 

We wrześniu 2015 roku „Mali przyrodnicy” przeszli ścieżkę edukacyjną na Ciemnym Kącie z pracownikiem Nadleśnictwa Rozwadów. Pan Braniewski opowiadał o pracy leśników, o rodzajach lasu i zwierzętach występujących na naszym terenie. Odbyło się również ognisko, konkursy i zabawy na świeżym powietrzu. Dzieci otrzymały odblaski w kształcie zwierząt i kolorowanki: Ptaki.

 W maju 2015 roku myśliwi „Bażanta” zorganizowali uczniom wycieczkę do gospodarstwa hodowlanego danieli i dzików. Dzieci w skupieniu słuchały opowiadania myśliwych i z ciekawością oglądały zwierzęta. Świetnie bawiły się przy ognisku. W wycieczce wzięło udział wielu rodziców.

 

W listopadzie 2014 roku odbyło się spotkanie z myśliwym koła łowieckiego „ Bażant” w Nisku z p. Robertem Wnukiem, który w interesujący sposób przedstawił pracę myśliwych na podległym kołu terenie. Snuł ciekawe opowieści, mówił o zagrożonych gatunkach, odpowiadał na pytania uczniów. Na koniec spotkania wręczył każdemu dziecku książkę i kolorowankę „Łowiectwo”.

———————————————————————————————————————————————————- 

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Anety Biszczak „Poznajemy ciekawe zawody” jest realizowana w klasach I – III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w roku szkolnym 2015 – 2016.

13 kwietnia w ramach innowacji „Poznajemy ciekawe zawody” gościliśmy w zakładzie produkcyjnym „Zrywpol”.

Naszym celem było zapoznanie się z tajnikami sztuki krawieckiej. Ku naszemu zdziwieniu w zakładzie było mnóstwo przeróżnych maszyn i urządzeń. Dowiedzieliśmy się jak wyglądają pomieszczenia zwane krojownią, szwalnią czy magazynem. Pracownica zakładu oprowadziła nas po tych pomieszczeniach i opowiedziała nam wiele ciekawostek związanych z pracą krawcowej . Mogliśmy zobaczyć jak panie pracują na różnych stanowiskach i na przykład wyszywają specjalną maszyną dziurki, zszywają kawałki materiałów lub nabijają napy. Widzieliśmy również jak powstają projekty ubrań  oraz hafty z logo różnych firm. Dostaliśmy na pamiątkę kilka przykładowych haftów.

Była to bardzo ciekawa wycieczka. Bardzo dziękujemy paniom krawcowym oraz panom pracującym w zakładzie za wspaniałe wrażenia.

 

10 marca wychowankowie świetlicy byli w ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy ciekawe zawody” na wycieczce w pobliskim sklepie BIEDRONKA. Pracownik sklepu oprowadził nas po magazynie oraz po sklepie. Opowiedział nam o swojej pracy . Mogliśmy też obserwować pracę kasjerki z bliska. Na koniec niektórzy dokonali samodzielnych zakupów.

 

9 grudnia wychowankowie świetlicy z klasy 2b  w ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy ciekawe zawody” gościli w gabinecie stomatologicznym pani doktor Ewy  Tondel – Litewki. Pani doktor, która jest babcią jednego z naszych wychowanków, przyjęła nas bardzo serdecznie. Przeprowadziła pogadankę na temat zdrowego odżywiania, prawidłowego mycia zębów oraz uświadomiła dzieciom, że higiena jamy ustnej jest bardzo ważna. Dzieci zapoznały się z wyposażeniem gabinetu oraz działaniem sprzętu, którym pani doktor codziennie się posługuje. Chętni mogli usiąść na fotelu stomatologicznym. Miłe przyjęcie w gabinecie i panująca wesoła atmosfera sprzyjały nabieraniu ufności dzieci do dentysty. Na zakończenie spotkania dzieci dostały prezenty, które posłużą do higieny jamy ustnej oraz kolorowanki, a pani doktor otrzymała od nas stroik świąteczny.

16 listopada w świetlicy szkolnej w ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy ciekawe zawody” odbyły się warsztaty fryzjerskie. Gościem świetlicy była wykwalifikowana pani fryzjer z salonu fryzjerskiego JOANNA – p. Anna Karczmarczyk, która wprowadziła dzieci w świat fantazyjnych fryzur. Dzieci poznały przybory fryzjerskie oraz tajniki tego ciekawego zawodu. Każde chętne dziecko mogło poddać się fryzjerskim zabiegom.

I tak oto powstały piękne koki, warkocze, upięcia a nawet strzyżenia.

Radość dzieci z nowych fryzur była ogromna, a wspaniała zabawa jeszcze większa.

Serdecznie dziękujemy pani Ani za przybycie i bardzo ciekawe zajęcia.

21 i 28 października wychowankowie świetlicy uczestniczyli w warsztatach w pizzerii TELEPIZZA. Wszyscy mieli niecodzienną możliwość poznania zawodu pizzerio od” kuchni”. Każdy z wychowanków samodzielnie wykonał swoją pizze, którą potem samodzielnie ze smakiem zjadł. Była to niezwykła i oryginalna lekcja kreatywno – kulinarna. W trakcie warsztatów nie zabrakło też innych atrakcji , takich jak konkursy z nagrodami, wesołe zabawy oraz imienny dyplom dla każdego uczestnika.

 

W ramach innowacji pedagogicznej „POZNAJEMY CIEKAWE ZAWODY” gościliśmy w naszej świetlicy pana policjanta, który opowiedział nam o swojej pracy.

 

———————————————————————————————————————————————————-

 

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Elżbiety Korytkowskiej „Aktywność ruchowa profilaktyką wad postawy w klasach I- III edukacji wczesnoszkolnej” jest realizowana w klasach I – III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w roku szkolnym 2015 – 2016.

Istotą innowacji jest przeciwdziałanie powstawaniu wad postawy, poprzez gry i zabawy korekcyjne stosowane w wychowaniu fizycznym. Brak  zajęć korektywy w szkole zainspirowała mnie do stworzenia innowacyjnego programu profilaktycznego. Z roku na rok problem wad postawy nasila się, powodem jest rozwijająca się komputeryzacja i komunikacja medialna oraz brak czasu rodziców na rozwijanie potrzeb ruchowych dziecka. Długie siedzenie ograniczające ruch jest szkodliwe na układ nerwowy, kostny i krążenia. Jest przyczyną wielu nieprawidłowości w zachowaniu się i rozwoju psychomotorycznym. Zabawy i gry ruchowe są bardzo lubianą przez dzieci formą zajęć ruchowych. Wynika to z ich różnorodności, swobody działania, prostoty ruchów i sprawdzania się z rówieśnikami. Dziecko aktywne ruchowo zdobywa wiele doświadczeń, które decydują o doskonaleniu funkcji wzrokowych i słuchowych. Aktywność ruchowa jest podstawowym czynnikiem stymulującym rozwój dziecka, utrzymującym wewnętrzną równowagę jego organizmu, hartującym oraz kształtującym postawę ciała.

Formy i metody prowadzenia zajęć  będą dostosowane do możliwości i wieku dziecka. Podczas zajęć będą stosowane zasady nauczania: aktywności, poglądowości, systematyczności, przystępności i indywidualizacji zadań, stopniowania trudności.

 

———————————————————————————————————————————————————-

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Małgorzaty Turek „Zajęcia rytmiczno – taneczne z elementami akrobatyki” jest realizowana w klasach I – III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w latach 2013 – 2016.

Celem wychowania fizycznego w pierwszym etapie nauki jest wspomaganie rozwoju dziecka na wszystkich płaszczyznach, które w okresie nauki szkolnej decydują o rozwoju zasobów zdrowotnych, wspierają rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny, a po zakończeniu nauki wpływają na wybór stylu życia sprzyjającego zdrowiu i aktywnemu wypoczynkowi.

Innowacja wspiera aktywność zdrowotno-rekreacyjną przy jednoczesnym podnoszeniu poziomu sportowego w edukacji wczesnoszkolnej. Umożliwi ona uczniom wytworzenie umiejętności i nawyków ruchowych uczestnictwo w różnorodnych formach aktywności ruchowej promującej zdrowy styl życia, współdziałanie w zespole, akceptację siebie i innych, rozbudzenie aktywności twórczej oraz rozwijanie zainteresowań różnymi rodzajami tańca i aerobiku.

Uświadamiany i wpajany dzieciom od najmłodszych lat związek aktywności ruchowej ze zdrowiem oraz potrzebami dotyczącymi aktywnego spędzania wolnego czasu ma szanse stać się nawykiem w dorosłym życiu.

 ———————————————————————————————————————————————————-

 

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Katarzyny Dąbrowskiej „Mały germanista – I etap edukacyjny” jest realizowana w klasach I – III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w latach 2015-2018.

 ———————————————————————————————————————————————————-

 

Innowacja pedagogiczna autorstwa pana Adama Bednarczyka „Uczę się, gram, zwyciężam” jest realizowana w klasach IV – VI Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w latach 2015-2018.

Piłka nożna to najpopularniejszy sport wśród dzieci i młodzieży. Dzieci z klasy trzeciej naszej szkoły, bardzo chcą poznawać tajniki sztuki piłkarskiej a polska piłka potrzebuje młodych talentów. Dlatego należy zacząć szkolenie od  najmłodszych. Trzeba sobie zadać zasadnicze pytanie: w jakim kierunku zmierza rozwój piłki w dzisiejszym świecie, do którego i my zgłosiliśmy akces? Rozwój piłki i zapotrzebowanie zmierza w kierunku atrakcyjności widowiska, a więc wskazuje cel, jakim jest poszukiwanie i szkolenie indywidualności – zawodników nieprzeciętnych, twórczych, z wyobraźnią, świetną techniką, ambitnością, ruchliwością i  sprawnością. Piłka nożna, jest i będzie jedną z najlepszych lecz niełatwych dróg realizacji celów wychowawczych i sportowo – edukacyjnych,

Należy:

– stworzyć uczniom warunki do nabywania szeregu umiejętności i wiadomości z zakresu piłki nożnej,

– nauczyć podstawowych elementów technicznych,

– przygotować uczniów do dalszej specjalizacji sportowej.

 Cele dydaktyczne:

–   pogłębienie wiedzy i umiejętności dotyczy prawidłowej postawy ciała, odchyleń od normy, układu krążeniowego, oddechowego, nerwowego, ich poziomu wydajności,

– zakorzenienie w uczniu odpowiedzialności za własne ciało i kondycję fizyczną oraz wyzwolenie potrzeby dbałość o nie, wynikającej ze świadomości

współzależności zdrowia fizycznego z rozwojem intelektualnym, psychicznym, społecznym i duchowym,

– przygotowanie organizmu do funkcjonowania w środowisku i klimacie, w którym przyszło uczniowi sięrozwijać poprzez zajęcia w warunkach naturalnych (teren, powietrze, słońce),

– badanie uzdolnień motorycznych zgodnie z potrzebami i możliwościami indywidualnymi ucznia,

– poznanie i nabycie wiedzy i umiejętności ruchowych umożliwiających uczestnictwo w formach aktywności fizycznej indywidualnej i zespołowej,

– współdziałanie w zespole, akceptacja siebie i innych, stosowanie zasady „fair play”,

– rozładowanie napięć i energii nagromadzonej podczas pobytu w szkole, wprowadzenie w pogodny nastrój,

– wyrabianie poczucia własnej wartości, kultury osobistej oraz szacunku dla innych osób, zwłaszcza słabszych i mniej sprawnych,

– aktywność ruchowa (spędzanie wolnego czasu) na świeżym powietrzu.

 

———————————————————————————————————————————————————- 

 

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Anny Głowińskiej „Z angielskim w sieci za pan brat” – wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu języka angielskiego – edukacja wczesnoszkolna, była realizowana w roku szkolnym 2012/2013 w klasach trzecich Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9.

Innowacja powstała jako odpowiedź na potrzeby uczniów związane z szybkim rozwojem technologii informacyjnych we współczesnym świecie oraz koniecznością znajomości języków obcych. W realizacji innowacji użyty został sprzęt komputerowy i nowoczesne środki dydaktyczne takie jak: laptopy, projektor multimedialny, tablica interaktywna, Internet, programy edukacyjne. Wykorzystanie TIK poszerzyło i uatrakcyjniło proces nauczania, wpłynęło na uzyskanie lepszej efektywności uczenia się. W szerszym stopniu pozwoliło na rozwijanie u najmłodszych uczniów zainteresowań językowych oraz umiejętności pozyskiwania, przetwarzania i opracowania informacji.

Realizacja innowacji przyczyniła się do rozwoju każdego ucznia i stworzyła sytuację do osiągnięcia przez nich sukcesu edukacyjnego.

 

———————————————————————————————————————————————————- 

 

Gimnazjum

 

Innowacja pedagogiczna autorstwa pana Adama Bednarczyka „Piłka nożna bez tajemnic” jest realizowana w Gimnazjum nr 6 w Stalowej Woli w klasie I z kontynuacją w klasie II i III w latach 2013 – 2016.

Innowacja umożliwi uczniom doskonalenie umiejętności technicznych i taktycznych z zakresu piłki nożnej, rozwijanie sprawności fizycznej, uczestniczenie w różnorodnych formach aktywności ruchowej promującej zdrowy styl życia. Pozwoli na uświadomienie uczniom istniejących współzależności między zdrowiem fizycznym a rozwojem intelektualnym, psychicznym, społecznym i duchowym. Młodzież będzie miała szansę na pogłębienie wiedzy i umiejętności dotyczących prawidłowej postawy ciała, układu krążeniowego, oddechowego, nerwowego, ich poziomu wydajności oraz odchyleń od normy. Uczestnicy innowacji nauczą się współdziałania w zespole, zapoznają się z zasadami rywalizacji sportowej i zasadą „fair-play” zwłaszcza podczas rywalizacji z reprezentacjami innych szkół, zawodach wewnątrzszkolnych i turniejach piłkarskich. Udział w zajęciach umożliwi rozładowanie napięć i energii nagromadzonej podczas pobytu w szkole, powinien pozytywnie wpłynąć na akceptację siebie i innych.

 

 

2016 © Zespół Szkół Nr 4 w Stalowej Woli
Realizacja: rychlak.design